Venkovní připravené prostředí

Montessori připravené prostředí ideálně propojuje vnitřní a venkovní prostor. Venkovní prostředí je připravováno se stejnou pečlivostí jako to vnitřní. Venkovní prostory ideálně dopřávají dětem místo pro aktivity jako je běhání, skákání, házení, lezení, ležení, sezení, balancování, zavěšování, pozorování, stavění, kopání, hraní si s vodou, hlínou, pískem.


Venkovní prostory jsou připraveny tak, aby naplnily různorodé potřeby dětí a rozvíjeli různé smyslové zkušenosti.

  • Kameny a to ideálně různých tvarů, barev, velikostí.
  • Rostliny – voňavé, jedlé, zajímavé na dotek, různých barev, vůní, tvarů.
  • Stromy na lezení i sezení.
  • Keře na schovky a pro tajné domky.
  • Ploty na natírání, malování či lezení.
  • Smyslové cestičky pro malé i bosé nožičky.
  • Voda, písek, kmeny, dřevěné hobliny, mulč a větvičky.
  • Jedlé plůtky, záhony se zeleninou i bylinkami.
  • Travnaté a květnaté plochy.
  • Prostor pro zvířecí kamarády a péče o ně.
  • Venkovní kutilský koutek.

Ideálem každé Montessori školky je, aby venkovní a vnitřní prostředí bylo propojeno velkou terasou a děti se mohly během dne volně pohybovat dovnitř a ven.