Montessori pomáhá dětem zvládnout praktický život, zkoumat, jak věci fungují, psát příběhy, počítat až do nekonečna a rozumět řádu věcí kolem sebe.
Montessori je příběh
![](/images/inspirace/krystof-big.jpg)
Radost z vlastnoručně připravené svačinky
Kryštofovi je něco přes dva roky. Jeho neustálé „Já sám!“ znamená, že si začíná uvědomovat svoji nezávislost. Nejvíc ho zajímá „obyčejná“ realita: Co dělá táta? Jak pracuje bagr? Má perfektní pozorovací schopnost a přímo hltá silné zážitky „poprvé“ – ať už jde o první sněhovou vločku nebo krájení okurky. Je to radost z každodennosti.
![](/images/montessori_pomaha/detem/vojta_uvod_low.jpg)
Vojta je objevitel v pohybu
Vojtovi jsou 4 roky. Má silnou potřebu pohybu – jako každé malé dítě. Ale taky potřebu třídění: Zajímá ho, co je velké a co větší, co je užší a co širší a jak to jde dohromady zkombinovat. Rád staví, objevuje prostor a postupně rozvíjí svoji představivost. Pomozte Vojtovi v tom, aby svoji vývojovou potřebu řádně nakrmil.
![](/images/montessori_pomaha/detem/betynka-low.jpg)
Betynku baví písmena
Tohle je pětiletá Betynka. Právě teď pokukuje po písmenech, slovech, čtení a psaní. Nedá se odbýt, dokud se nenaučí napsat a přečíst, co potřebuje. To je velmi důležitá chvíle. A Betynka vám ukáže, jak společně v Montessori pracujeme.
![](/images/montessori_pomaha/detem/eliska-low.jpg)
Elišku fascinují velká čísla
Elišce je 8 a chodí do Montessori školy. Právě se domluvila s dalšími dětmi, že spočítají příklad na Montessori aréně. Eliško, budeš dneska jednotka? Tak prý ne, jednotky se moc naběhají, bude raději stovka.
![](/images/montessori_pomaha/detem/anezka-low.jpg)
Anežku zajímají příběhy, které drží svět pohromadě
Anežce je 10. Zajímá ji „proč“ a „jak", objevuje logiku, začíná si uvědomovat otázky příčin a následků. Nesnáší danost ani sáhodlouhé vysvětlování, chce věcem přijít na kloub sama, všechno rozlousknout. Tak jdeme na to!