Montessori pomáhá dětem zvládnout praktický život, zkoumat, jak věci fungují, psát příběhy, počítat až do nekonečna a rozumět řádu věcí kolem sebe.
Montessori je příběh
Radost z vlastnoručně připravené svačinky
Kryštofovi je něco přes dva roky. Jeho neustálé „Já sám!“ znamená, že si začíná uvědomovat svoji nezávislost. Nejvíc ho zajímá „obyčejná“ realita: Co dělá táta? Jak pracuje bagr? Má perfektní pozorovací schopnost a přímo hltá silné zážitky „poprvé“ – ať už jde o první sněhovou vločku nebo krájení okurky. Je to radost z každodennosti.
Vojta je objevitel v pohybu
Vojtovi jsou 4 roky. Má silnou potřebu pohybu – jako každé malé dítě. Ale taky potřebu třídění: Zajímá ho, co je velké a co větší, co je užší a co širší a jak to jde dohromady zkombinovat. Rád staví, objevuje prostor a postupně rozvíjí svoji představivost. Pomozte Vojtovi v tom, aby svoji vývojovou potřebu řádně nakrmil.
Betynku baví písmena
Tohle je pětiletá Betynka. Právě teď pokukuje po písmenech, slovech, čtení a psaní. Nedá se odbýt, dokud se nenaučí napsat a přečíst, co potřebuje. To je velmi důležitá chvíle. A Betynka vám ukáže, jak společně v Montessori pracujeme.
Elišku fascinují velká čísla
Elišce je 8 a chodí do Montessori školy. Právě se domluvila s dalšími dětmi, že spočítají příklad na Montessori aréně. Eliško, budeš dneska jednotka? Tak prý ne, jednotky se moc naběhají, bude raději stovka.
Anežku zajímají příběhy, které drží svět pohromadě
Anežce je 10. Zajímá ji „proč“ a „jak", objevuje logiku, začíná si uvědomovat otázky příčin a následků. Nesnáší danost ani sáhodlouhé vysvětlování, chce věcem přijít na kloub sama, všechno rozlousknout. Tak jdeme na to!