Externí spolupracovníci

Spolupracujeme s předními odborníky v oblasti vzdělávání. Jejich přednášky jsou nedílnou součástí našich diplomových kurzů.

Ivana Procházková
Lektorka
Je lektorkou emoční inteligence dětí, nejrůznějšího vzdělávání pro rodiče i pro odbornou veřejnost. Vystudovala speciální pedagogiku, založila první Montessori jesle v Brně, roky se věnuje poradenské a terapeutické práci dětí a jejich rodin. Za stěžejní v životě dětí pokládá období od početí do 3 let, kterému se také nejvíce věnuje, a mimo to také vztahy z blízkého okolí dítěte. Je spoluautorkou knihy S láskou i rozumem aneb využijte emoční inteligenci ve výchově dětí. V neposlední řadě je také matkou tří dětí, partnerkou a věčnou studentkou čehokoli, co se týká lidských vztahů.
Eva Folbergerová
Lektorka
Maminka dvou holčiček v současné době na rodičovské dovolené. Jsem vystudovaná dětská sestra a porodní asistentka, raději ale používám termín porodní bába. V mezidobí, než mi otevřeli obor na vysoké škole, jsem studovala fyzioterapii. Od malička jsem chtěla jednou pracovat s miminky a vždy mě zajímalo vše kolem nich. Svou kvalifikaci jsem si rozšiřovala dalším studiem, tak o sobě můžu napsat, že jsem laktační poradkyně, lektorka nošení dětí a kontaktního rodičovství, lektorka babymasáží, instruktorka plavání kojenců a batolat, instruktorka cvičení dětí a cvičení těhotných, lektorka aktivní a vědomé přípravy k těhotenství a mateřství. Díky tomu jsem vždy při své práci vedla různé kurzy pro těhotné ženy s partnery a maminky s dětmi. 15 let jsem pracovala v Pardubické porodnici na oddělení fyziologických novorozenců. Energii dobíjím u ručních prací, na zahrádce na chatě a při plavání.
prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
Univerzita Pardubice
Na základě vlastních teoretických i praktických zkušeností s principy pedagogy Montessori, které jsem získaval po více než 25 let v různých částech světa, mohu s klidným svědomím prohlásit, že pro děti předškolního věku se mi jeví tato pedagogika jako nejefektivnější, a to zvláště proto, že při správné aplikaci nedeformuje přirozený vývoj dítěte a nezakládá tak nebezpečí vzniku poruch chování a učení v budoucím „školním” období života dítěte. Správné uplatňování principů pedagogiky Montessori ve výchově a vzdělávání dítěte předškolního věku vytváří tak dobrý základ nejen pro poměrně klidné překonání puberty, ale spokojené prožití celého života vašeho dítěte.
PhDr. Marek Herman
Univerzita Palackého v Olomouci
PhDr. Olga Doležalová
ZŠ Na Beránku, Praha
Mgr. Jana Udatná
Zástupce Montessori v organizaci SKAV, lektorka
Ing. Jana Salajová
Lektorka, ZŠ Montessori Kladno
Mgr. Dagmar Rubášová
ZŠ Montessori Plzeň