Lektorský tým

Jsme lektorský tým s historií. Někteří z nás pro Montessori ČR pracují již od 90. let a jsou průkopníky Montessori v Česku. Máme mezinárodní Montessori vzdělání získané v Evropě i v USA (s certifikací AMI, AMS a další). Máme svá centra, školky a školy v různých koutech republiky. Tohle všechno dokážeme spojit a propojit na jednom místě a stále nás to baví. Díky tomu všemu se účastníkům našich vzdělávacích akcí dostává bohatého obsahu, širokého vhledu a propojení teorie s praxí.

Mgr. Dita Dlouhá
Lektorka
Vidím velký smysl v přístupu k dětem, který je láskyplný, dává jasné hranice, vychovává ke svobodě společně se zodpovědností, učí děti myslet i vnímat sebe sama i okolní svět s respektem a úctou. A ještě větší smysl mi dává otevřenost tohoto přístupu a to, že i dospělí se díky dětem mají možnost znovu rozpomenout na to, co již možná někteří z nich zapomněli – být tady a teď, dělat věci, které dávají smysl, užívat si život plnými doušky, a radovat se z těch nejobyčejnějších věcí.
Vlasta Hillebrandová
Lektorka
Uvnitř mé učitelské duše byla vždy víra, že lze dělat věci jinak. Vždy jsem pracovala pro jiné neobvyklým způsobem a najednou jsem to viděla a věděla, že TO JE ONO. To jsem hledala a najednou se to přede mnou odvíjelo. Pak už šlo vše ráz na ráz.
Mgr. Marcela Žáková
Lektorka
Jsem nadšená průvodkyně svých dětí i dětí cizích, partnerka a několikanásobná teta svých neteřinek a synovců. Před jedenácti lety jsme spolu s mým manželem založili třídu MŠ Montessori a o rok později i ZŠ při ZŠ Polabiny 1 v Pardubicích, kde stále učím.
Simona Livorová
Lektorka
Setkání s odkazem Marie Montessori v roce 2005 zásadně změnilo můj život, začala jsem pracovat s dětmi. To člověka hodně promění:-). V Montessori centru Elipsa Pardubice stále v jejich společnosti pobývám. Pro Montessori ČR lektoruji kurzy pro rodiče i pedagogy od narození do 6-ti let v Čechách i na Slovensku. Naprosto odzbrojující je pro mne "síla poprvé" nejmenších dětí 0-2,5 a mým mottem je "ideálně se setkat s rodiči už před početím". Mám báječného muže a dceru:-).
Mgr. Kamila Randáková
Lektorka, metodička
Od roku 1997, kdy jsem se zúčastnila prvního Montessori tréninku, jsem byla nadšena touto možností svobody ve škole a tím, že mohu jako učitel být průvodcem s širokým prostorem pro tvořivost a nápady. Mám dost zkušeností také s jinými metodami učitelské práce, ale Montessori přístup je celý systém – pro mě jako pedagoga i rodiče. Ráda jsem se podílela na tom, aby se informace o Montessori cestě rozšířily po celé republice.
Mgr. Petra Gamage
Lektorka
Nikdy nezapomenu na svých prvních pár hodin strávených v Montessori třídě. Tiše jsem pozorovala, jak se třídou hemží děti, jak každé pracuje na něčem jiném bez pomoci dospělých. Děti byly klidné, tiché a spokojeně pracovaly. Souběžně tam probíhaly snad všechny předměty, jež si dokážeme představit.
Mgr. Zdena Čížková
Lektorka
Montessori je pro mě pedagogika, ve které nemusím něco děti učit a něco jiného říkat okolí. Je to smysluplná práce pro mě i pro děti, jež byly svěřeny do mé péče. Jsem vždy znovu mile zaskočena jejich samostatností, zodpovědností, chutí do práce a jejich všeobecným rozhledem.
Mgr. Kateřina Tomešová
Lektorka
V roce 2007 mě oslovila skupina maminek, které si přály mít v Praze vlastní Montessori hernu. Jako vedoucí mateřského centra jsem vítala každou rodičovskou aktivitu, a tak jsem nebyla proti a na podzim jsme tedy v centru hernu slavnostně otevřely. Velmi brzy jsem zjistila, že potřebuji porozumět tomu, co ty „nové maminky“ se svými dětmi v té „zvláštní“ herně dělají – sedí na koberečcích, pracují s mističkami, látkami, růžovými kostkami, s hrachem, pipetou, hrnečky a jinými „zvláštními hračkami“, děti si nosí tácky... zkrátka úplně nový svět. A já měla potřebu tomu všemu porozumět.
Mgr. Jana Udatná
Zástupce Montessori v organizaci SKAV, lektorka
V Montessori pedagogice mám pořád co objevovat, nechat se překvapovat… prostě mě to baví. Jsem speciální pedagog a učila jsem v Montessori třídě děti s kombinovanými vadami. A s Montessori materiálem je to bavilo a dařilo se jim; principy, které je učí samostatnosti, rozhodování atp. jim pomáhaly stávat se osobnostmi – to je magické a nepřestane mě to fascinovat.
Mgr. Dana Klímová
Lektorka
V Montessori ČR, ale také v Mateřských klubech, MŠ, ZŠ a na konferencích Domácích školáků předávám své osobní zkušenosti s Montessori pedagogikou doma, jelikož své dvě děti mám na domácím vzdělávání a nejvíce používáme pomůcky M. Montessori, projektové vyučování, a zážitkovou pedagogiku, včetně oslav Waldorfských slavností. Předávám své zkušenosti lidem, kteří se o Montessori pedagogiku zajímají, anebo s ní začínají v domácím prostředí.
Mgr. Martina Zíková
Lektorka
Jsem manželka skvělého muže a maminka 4 dětí. Učím v Prachaticích v Montessori třídě, kterou jsem spoluzakládala. I když jsem byla se svými dětmi 17 let doma (některé jsem učila v domácím vzdělávání), ledasco jsem při tom stihla: organizování přednášek a seminářů, hraní divadla, psaní knížek a divadelních her, cvičení jógy. Snažím se o poctivou cestu, což zahrnuje i občasnou změnu směru. Montessori pedagogice se věnuji 14 let, a i když do ní vkládám prvky dalších pedagogik, považuji ji zatím za jediného koně, na kterém chci jet.
Mgr. Lenka Štychová
Lektorka
Díky Montessori pedagogice mě mé učitelské poslání začalo více bavit. V Montessori ČR jsem našla spřízněné duše, se kterými se ráda zamýšlím nad pedagogikou, psychologií, životem a nad tím, co nám přináší.