Mapa ČR

1 660 Kč

Dlouho očekávaná velká výuková mapa pro Montessori třídy. Unikátní mapa s podrobným reliéfním zobrazením, při kterém vynikne každé pohoří i řeka je bez rušivých popisků. Rozměr mapy je 166 x 96 cm.

Mapa nabízí podrobný digitální model terénu s vrstvou řek a vodních ploch v měřítku 1 : 300 000 v rozlišení 25 x 25 m. jedná se o velmi přesnou výukovou mapu bez popisků, která má vyváženou barevnou škálu. Mapu lze použít i venku v terénu, při znečištění ji stačí otřít vlhkým hadříkem. Na mapu je možné psát smazatelnou propiskou značky Pilot. Mapa je v zobrazení WGS 84, vytvořena v programu GrassGIS. Mapa České republiky je tištěna na umělohmotnou plachtu. Jde o velmi trvanlivý a odolný materiál, který vydrží zvýšenou zátěž a je recyklovatelný. Součástí mapy jsou druky na zavěšení ve třídě, nebo ji můžete po použití jednoduše srolovat. 

Mladší děti mohou na mapu přikládat popisky, modely zvířat, stromů, krajů, hradů atd. Starší děti ji používají pro své objevné cesty a prezentace. Výhodou je, že mapa neobsahuje žádná popisky a izoluje zaměření pozornosti dětí na tvar povrchu ČR. Děti mají motivaci vytvořit si své vlastní popisky a navíc je třeba je umístit přesně na ta správná místa. Tím podněcuje děti k detailnímu zkoumání terénu a vlastnímu zkoumání. Které je nejvyšší místo ČR? Kde pramení české řeky? Kde se spojují? Kde v ČR najdeme velké vodní plochy? Jsou místa v Čechách, kde vodu uměle zadržujeme?  Na kterých místech vznikla velká města? Jaké pohoří tvoří přirozenou hranici ČR?

Děti rády mapu používají společně s úkolovými kartičkami nebo tvoří zábavné objevné otázky pro své spolužáky. Do jakého moře by ses mohl po vodě dostat z města tvého bydliště?  Kam bys došel, kdyby ses vydal pořád na jih z tvého města bydliště? Kdybys vyrazil ze svého bydliště směrem na západ, které hory a řeky bys cestou potkal, než bys došel k hranicím?

Mapa dětem také velmi dobře slouží k ověření jejich znalostí a hodí se jako slepá mapa zejména v propojení se školním atlasem. Umožňuje dětem pracovat společně ve skupině,  na „velké“ ploše a hlavně diskutovat, což naplňuje vývojové potřeby dětí v období 6-12.

Mapa byla vytvořena Montessori průvodcem O.Hanulíkem na zakázku MČR. Děkujeme za příspěvek do Montessori komunity!