Mgr. Martina Štanclová
Přínos pedagogiky Marie Montessori pro děti vidím v jejich svobodném rozvoji, chuti učit se nové věci a poznávat svět. Na řadě dětí, které prošly mýma rukama vidím, jak tato pedagogika může obohatit každého, kdo se jí začne zabývat. Je to celoživotí cesta pro děti, ale i dospělé.
Martino, jak ses dostala k Montessori pedagogice?
K Montessori pedagogice mne přivedla kamarádka, která měla děti v MŠ Urbánkova. Tam se pořádala přednáška Hanky Mokré, na kterou mne kamarádka pozvala. Já jsem v té době pracovala v Dětském integračním centru a přišlo mi jako dobrý nápad obohatit se o další poznatky. Prostředí školky, to co Hanka říkala a moje dosavadní zkušenost mi najednou ukázaly, že Montessori pedagogika je to, co hledám.
Proč ses rozhodla Montessori zasvětit svůj život?
Dobrá otázka a velmi obsáhlá :-). V kostce vidím výsledky na dětech. Montessori vnímám jako velmi moderní směr vzdělávání dětí.
Proč ses rozhodla spolupracovat s Montessori ČR?
Když jsem dostala nabídku lektorovat v diplomovém kurzu, byla to pro mne čest a tak to vnímám stále. Možnost šířit Montessori pedagogiku dál.
Která oblast Montessori je pro Tebe největší „srdcová záležitost“?
Nejraději mám asi hudbu, kterou také spolu s pohybem učím v Národním diplomovém kurzu.
Čemu se profesně věnuješ kromě práce v Montessori ČR?
V tuto chvíli jsem ředitelka Mateřské a Základní školy Kouzelné školy na Praze 10.
Čemu se věnuješ ráda ve volném čase (kromě Montessori)?
Ve volném čase ráda čtu, cvičím jógu a také se ráda dál vzdělávám.
Dosažené vzdělání a absolvované kurzy
- Speciální pedagogika-vychovatelství; titul bakalář (Bc)
- Česká akademie jógy při FTVS UK: Cvičitel jógy 3. třídy
- VII. Diplomový akreditovaný kurz MŠMT ČR – Montessori pedagogika
- Střední pedagogická škola na Evropské: Předškolní a mimoškolní pedagogika
- Lektorka Národního diplomového kurzu Montessori
- NIDV – kvalifikační studium pro ředitele škol a školských zařízení
- Česká Orffova společnost
- Spolupráce se Sítí mateřských center – lektorka rekvalifikačního kurzu
- Brána k dětem – besedy, přednášky
- Respektovat a být respektován
- Psychomusica – AMI Montessori Clare Healy
- AMI Lilien Brian
- Možnosti dramatické výchovy v MŠ
- Jóga pro děti
- Taneční hry s písničkami
- Hledání příčin kázeňských problémů u dětí v MŠ
- Vybrané neodkladné stavy u dětí, základy kardiovaskulární resuscitace
- Hudební rok ve vzdělávacím programu
- Hry s padákem, stuhami a šátky v MŠ a ŠD
- Zdravotník zotavovacích akcí
- Neklidné dítě v MŠ – projevy, příčiny a pomoc
- Specifika práce s dětmi a rodinami ze sociálně znevýhodněného prostředí
- Software Bakaláři – Evidence školní matriky a předávání dat